Telepről telepre

A Tomory Lajos Múzeum és a Karinthy Frigyes Gimnázium közös kerületfelfedező játéka

Egy szabadtéri kerületfelfedező játékra hívunk benneteket 2023. június 3-tól!

Jól ismeritek a lakóhelyeteket? Szeretnétek jobban megismerni? Szívesen részt vennétek a friss levegőn egy szellemi vetélkedőben? Készen áll a csapat, hogy sikerre vigye a küldetést?

Kalandozzatok Mr. Üllői úttal, és fedezzétek fel a Szemeretelepet, Lónyaytelepet, Miklóstelepet, Erzsébet-, Bélatelepet, Bókaytelepet és Újpéteritelepet!

Két kategóriában indítjuk el a versenyt.  

Iskolai csapatok vetélkedője:

  1. Találjátok ki a Feladványok segítségével a felfedező utak kiindulópontjait!
  2. Keressétek fel ezeket a kiindulópontokat a telepeken!
  3. Ha megtaláltátok a kabalafigurás táblát, olvassátok el az információkat!
  4. A játékok többsége a qr kód beolvasása után érhető el.
  5. Minden információs táblán található egy regisztrációs qr kód. Az online űrlap kitöltésével és visszaküldésével lehet igazolni a részvételt. Az iskolai csapatok számára kötelező kérdésekre mindenképpen kérjük a válaszokat.
  6. Válasszatok ki egy – a játék során – megismert lőrinci, híres személyiséget! Alkossatok, írjatok az ő nevében egy fantáziadús beszámolót, naplót! Mit fényképezett volna le, miről írhatna, ha képzeletben ő is veletek sétált volna? Ezt a produktumot küldjétek el a kodvadaszat@gmail.com címre.
  7. Az elkészült munkák beküldési határideje: 2023. november 30.

Családi, baráti csapatok vetélkedője:

  1. Találjátok ki a feladványok segítségével a felfedező utak kiindulópontjait!
  2. Keressétek fel ezeket a kiindulópontokat a telepeken!
  3. Ha megtaláltátok a kabalafigurás táblát, olvassátok el az információkat!
  4. A játékok többsége a qr kód beolvasása után érhető el.
  5. Minden információs táblán található egy regisztrációs qr kód. Az online űrlap kitöltésével és visszaküldésével lehet igazolni a részvételt.
  6. Amelyik családi, baráti csapat végigjárta a hat telepet, az nyereménysorsoláson vehet részt decemberben.
  7. A játék határideje 2023. november 30.

Feladványok

Találjátok ki, hol van a hat kiindulási pont!

Érsekújvár és Korpona,

Bánya utcák körülötte.

Rúghatod a bőrt is itt,

Játszótéren játszhatsz is.

(Ha nem megy, kattints ide!)


Előttem van észak,

Gimnázium, nézd csak!

Keletre van a célpont,

Mögötte a sportcsarnok.

Nyugatra két templom,

S még egy gimnázium.

Keresd a kerítést, megleled a körítést!

(Ha nem megy, kattints ide!)







Dudáló autók, kacagó gyerekek,

A KRESZ-t csak gyakorolni lehet.

Tartsd be a táblákat, adj elsőbbséget!

Ez a helyszín hol lehet?

(Ha nem megy, kattints ide!)


A tér alakja pentagon,

Kicsi, nagy is mozoghat ott.

Közel van hozzá az erdő,

S felette száll sok repülő.

Zajosak a gépóriások,

Ne zavarjon, játssz velünk most!
(Ha nem megy, kattints ide!)



Qr kódod megtalálod
Kerítésen nem elrejtve,
Százhatvan láb hosszúságon
Múzeumot lelsz mögötte.
Lakott itt már Herrich Károly,
S lánya, Leonie nénike,
Gyere, kérlek, játssz velünk most,
Visszavárunk, nézz be ide!

(Ha nem megy, kattints ide!)


Nemes az út merre haladj,
Címer keresztezi utad
Ott játszik a gyereksereg
Ahol táblánkat megleled.

(Ha nem megy, kattints ide!)

A vetélkedő játékos elemeinek ötletei és kreatív megvalósulása

a Karinthy Frigyes Gimnázium 10.c és a 9.e osztály együttműködésének  köszönhető.

Megosztás Facebook-on
Megosztás Twitter-en
Cikk elküldése email-ben

FENNTARTÓ

Pestszentlőrinc - Pestszentimre

TÁMOGATÓK

Nemzeti Kulturális Alap logó
Magyar Művészeti Akadémia
Örökségünk

Tomory Lajos Múzeum – Minden jog fenntartva.